ההנחיה של נתניהו לשרים ברקע התקרית המדינית

שלמה ריזל No Comments on ההנחיה של נתניהו לשרים ברקע התקרית המדינית

אחרי התקרית עם לוב: ראש הממשלה נתניהו הוציא הנחיה לפיה כל פרסום של פגישה חשאית ידרוש את אישורו האישי

נתניהו בישיבת הממשלה צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע התקרית המדינית עם שרת החוץ הלובית: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את כל משרדי הממשלה לאשר מראש כל פגישה מדינית חשאית עם לשכת ראש הממשלה. על פי ההנחיה, כל פרסום של פגישה חשאית ידרוש את אישורו האישי של ראש הממשלה נתניהו.

כזכור, שרת החוץ הלובית, נג'לה אלמנקוש הושעתה מתפקידה, זומנה לחקירה ונמלטה לטורקיה, לאחר שפורסם בישראל כי היא נפגשה עם שר החוץ אלי כהן באיטליה לפני מספר שבועות.

הפגישה המדוברת התקיימה ברומא במעונו של שר החוץ האיטלקי וקדמו לה שיחות מקדימות בין האישים. בלוב טענו כי: "מה שקרה ברומא היה פגישה לא רשמית ומקרית ולא מתוכננת שלא כללה דיונים או הסכמים".

גורמים במשרד החוץ אמרו כי הפגישה בין השר אלי כהן למקבילתו הלובית היתה מתואמת בדרגים הבכירים ביותר ותוכננה להתפרסם. "לממשלת לוב יש אינטרס בקשר עם ישראל".

השרה הלובית אמרה כי הפגישה עם שר החוץ הישראלי הייתה באישורו של ראש ממשלת לוב, לאחר שביקר ברומא בחודש שעבר ותיאם את הביקור. בנוסף, מסרה השרה כי ממשלת איטליה הבטיחה ללוב להפעיל את קו רומא-טריפולי בתחילת החודש הבא בתמורה לפגישה.

שר החוץ אלי כהן הדף את המתקפה נגדו לאחר פרסום הידיעה: "‏משרד החוץ עובד באופן קבוע באפיקים גלויים וסמויים, ובמגוון דרכים חשאיות לחיזוק הקשרים של ישראל בעולם. ההישגים הרבים של המשרד בשנה האחרונה, ביניהם פתיחת שמי עומאן לטיסות, הסכם סחר עם איחוד האמירויות, 2 שגרירויות חדשות של מדינות מוסלמיות, 3 שגרירויות שיעברו לירושלים ועוד, לא היו מבשילים ללא פעולות הכנה דיסקרטיות והובלת מהלכים חשאיים בערוצים רבים".

השר כהן המשיך ואמר כי "‏חבל שיריבים פוליטיים שלא קידמו שום הישג משמעותי, ממהרים להגיב מבלי לדעת את הפרטים ולהאשים בהדלפה שלא הייתה. ‏המתקפות לא ירתיעו את משרד החוץ ועובדיו המצוינים מהמשך העבודה ללא לאות למען מדינת ישראל ולמען יצירת וחיזוק קשרים עם ידידינו הרבים בעולם, ובעולם הערבי בפרט".

במקביל, אמש פרסם דובר האו"ם בקשר לפרשה כי "אנחנו מודאגים לשלומה של שרת החוץ. יש דיווחים שאיימו עליה ושהיא נאלצה לברוח מהמדינה. שלומה הוא בעדיפות עליונה".

ובלוב עצמה, מפגינים נגד הפגישה הסתערו על בניין משרד החוץ בלוב וקראו להפיל את הממשלה, ונקבע כינוס חירום של הפרלמנט הלובי לדון בפגישה עם כהן, שהוגדרה כ"פשע נגד העם הלובי".



0 תגובות